čtvrtek 15. května 2008

"City tour in São Paulo"

Moderní centrum - Budova Banespa
Káva
Na tomto místě se narodilo São Paulo.
Patio de Colegio
Náměstí Sé...tam to žije.
Toto je "daňometr". Tady vidíte, kolik v době, kdy jsem to fotila, zaplatili Brazilci v roce 2008 na daních.
Jednou jsem psala o "bláznech" na náměstí Sé. Jak začnou něco vyprávět...třeba, že promění papír v peníze...a lidé stojí a poslouchají, co se bude dít. To jsou tzv. evangelíci. Ten pán začíná...Za chvíli tam bude mít celý houf lidí.

Náměstí Sé
Aquí se pueden ver Galegos...
Brazílie je země zlata. ouro=zlato
Tento čtvrtek jsem opět vyrazila do centra. Ovšem byl to důležitý den v mém vztahu já a São Paulo.Přes cestovní kancelář http://www.circuitosaopaulo.com.br/ jsem se nechala provést po São Paulu. Strašně moc jsem to potřebovala. Pořád jsem měla pocit, že o tom městě moc nevím a neorientuji se tak, jak bych si představovala.Prohlídka začínala v mýtickém baru Brahma http://www.barbrahmasp.com/web/. Jedno z nejdůležitějších míst, které mělo vliv na novodobé dějiny Sao Paula, taková brazilská Slávie.Tam jsem si dala kávičku - smrťáka - bylo v ceně prohlídky. Předesílám, že jsem si koupila pěší prohlídku. Proto jsem taky v prvních 30 min. litovala, kam jsem to vlezla. Vylezli jsme totiž z baru Brahma a hned do mikrobusíku a pak začala klasická prohlídka dvanácti turistů : Argentina, Venezuela, Kolumbie, Brazilie, Česká republika - takové bylo turistické zastoupení...Paní průvodkyně Sueli se mě asi 4x ptala, odkud jsem...Nějak asi nevěděla, kam Českou republiku zařadit. Prohlídka začala...Lidé nalepení na oknech a filmovali...a poslouchali Sueli. Já myslela, že padnu. Tak jsem si říkala :"Tak já jsem teď mezi těma turistama, co se bojej vystrčit nos, aby jim náhodou někdo něco neudělal???"V São Paulu totiž není normální vidět fotícího turistu. Má také jiný druh turismu než třeba Praha. Ale neříkám, že tam není co fotit. Prohlídka měla trvat 3 hodiny, takže mi vstávaly vlasy hrůzou na hlavě, že teď budu muset mrznout 3h v klimatizovaném mikrobusu, když venku je docela teplíčko. Naštěstí se to změnilo. Mikrobus nás provezl nechal u katedrály da Sé. Tam začala pěší prohlídka. Zvládli jsme opravdu jen centrum - to nejstarší. A ještě ne nějak důkladně. Ale mě to moc pomohlo odkrýt obzory. Také už si nemyslím, že centrum São Paula je tak malé. Po dnešku vím, že do konce roku mám co dělat...a to jen São Paulo....Co potom Brazílie. Byli jsme na těch nejstarších místech São Paula. Dozvěděla jsem se plno zajímavostí...že například São Paulo bylo založeno v 16. století 12 jezuity a že to dlouho bylo jen malé bezvýznamné městečko. Začalo se rozrůstat, až když se začalo obchodovat s kávou, cukrovou třtinou, atd. To je posledních asi 15O let. Moc jsem takovou prohlídku potřebovala, abych získala takový nadhled a teď to teprve rozjedu a poznám, co se dá...Také jsem zpozorovala, že dnes se posunul můj vztah k centru São Paula...Začalo se mi hodně líbit. Což málo kdo chápe, když to vidí první dny pobytu. Opravdu to je velmi, velmi zajímavé město.Také vám chci napsat o tom, že jsem si uvědomila, že dnes jsem tam byla poprvé jako turistka. Ten pocit nebyl zároveň moc příjemný, protože každý viděl, že jsem turistka ve skupině. Když se pohybuju sama nebo s Brazilci, tak jsem za spíše "Brazilku"...Dokonce se mě několikrát lidé ptali, jestli jsem z vnitrozemí. To mi trošku zafandilo
:-DDD. No, ale tady se nepozná Brazilec či Brazilka podle pleti...No a na turistu hned každej víc kouká...asi co by z něho serval. Jinak když jdu sama, cítím se docela bezpečně. Posílám nějaké fotky, které občas možná nevypadají jako ze São Paula.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

galegos!!!??? passe isso de pequenos e ácidos... mas, marelos!?