středa 26. března 2008

Avenida Paulista



Naproti této budově - Museu de Arte de São Paulo - která je prý pýchou milovníků umění São Paula a je povážována za muzeum s nejvýznamnější sbírkou západního umění v Latinské Americe. Budova byla postavena v roce 1957 brazilským architektem italského původu - Linem Bo Bardim. Je to monumentální betonová stavba, která vypadá, jakoby se vznášela nad zemí, protože ji podepírají jen pozoruhodné štíhlé pilíře.

Dnes jsem navštívila tepnu São Paula - Avenida Paulista...Já bych to charakterizovala asi takto : hluk, mnoho aut, beton, banky, banky, banky, občas nějaká ještě koloniální vilka naplácnutá vedle mrakodrapu, žebráci - ale ne nijak extrémě moc, čističi bot... Je dlouhá 3km a byla to první vybetonovaná silnice v São Paulu... Taky tam mají úžasný FNAC (francouzský megaobchod na CD, DVD, knihy, atd...) - hned jsem se trošku zdržela...Tak posílám nějaké fotečky...Nejsou nijak NEJ NEJ, ale pro mě jsou úlovek. Bylo mi řečeno, ať se ani nepokouším fotit na Paulistě, ani telefonovat...No, byla jsem tam asi jediná, která fotila, ale jinak lidi telefonovali normálně...

Žádné komentáře: